tag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post1641197735149518372..comments2023-04-06T12:15:33.348+01:00Comments on ex-Adventist de Romania: Amintiri din copilărie şi lucră(tu)rile DuhuluiUnknownnoreply@blogger.comBlogger55125tag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-8678966805259987112009-03-18T16:57:00.000+00:002009-03-18T16:57:00.000+00:00Nu mă simt în largul meu cu acest ton respectuos.....Nu mă simt în largul meu cu acest ton respectuos... Deși îl accept de obicei ca un semn al respectului față de slujba de pastor, parcă sună aiurea într-un mediu cum e Internetul...<BR/>Aș fi bucuros să spun cum văd eu normalitatea în BAZS din România, dar nu știu dacă mi-e clar la ce anume te gândești... Oricum, voi onora „comanda”:)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-75949975679536658042009-03-18T15:35:00.000+00:002009-03-18T15:35:00.000+00:00Dincolo de divergentele de opinie, eu apreciez pre...Dincolo de divergentele de opinie, eu apreciez prezenta aici a fratelui nostru pastor. Foarte multi colegi de breasla, din cauza unei "mutatii la pastori" a fricii despre care am mai amintit, nici macar cu coada ochiului nu ar trage pe aci, daramite sa riste si niste comentarii scrise. Simpla prezenta, chiar si in scop evanghlistic ar fi calificata cu "nivel periculos de contaminare".<BR/><BR/>Si eu, frate pastor, pe langa firestile dezamagiri in ceea ce priveste ekklesia noastra, incep sa dezvolt o aversiune si pentru miscarea de "fronda", reprezentata foarte bine, chiar profesional online, unde isi fac din pacate locul comentariile insidioase, ha-haielile labartate, atacul la persoana, mici caterinci din coltul gurii etc. <BR/>Si eu intelg ca acel tip de "critica" este uneori la fel de desantat precum abuzurile pe care le infiereaza. Si stiu ca prin reducere, rezultatul este 0. Insa daca ne recomandati normalitatea, sper ca in aceasta includeti si o (minima) Berea. <BR/><BR/>Altfel, chiar v-as ruga sa va luati putin timp si sa ne spuneti cum vedeti dvs. normalitatea in BAZS din Romania. Ar fi un eseu interesant.The Dudehttps://www.blogger.com/profile/11000546215486157910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-87607863863944401392009-03-18T14:55:00.000+00:002009-03-18T14:55:00.000+00:00Hei, hei. Aşa cum sugeram ceva mai sus, păcatele o...Hei, hei. Aşa cum sugeram ceva mai sus, păcatele ortografice nu fac obiectul acestui blog. Încurajez stăpînirea limbii române, dar haideţi să ne răfuim pe păcate ceva mai serioase - teologice sau politice. De acord? :) <BR/><BR/>Ţin să vă mulţumesc tuturor că aţi păstrat pînă acum o eleganţă desăvîrşită a dialogului. Nu este nimic mai încîntător decît să vezi cum doi oameni cu păreri potrivnice pot recurge la armele inteligenţei (unde intră, de exemplu, ironia), nu ale nesimţirii. Bravo!polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-65635323202942356442009-03-18T14:47:00.000+00:002009-03-18T14:47:00.000+00:00@Anonim: bine că nu m-a pus cineva să pariez pe „i...@Anonim: bine că nu m-a pus cineva să pariez pe „inpardonabil”... Mă simt rușinat de gaura mea ortografică dar îți mulțumesc că mi-ai arătat-o...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-24965823374587536162009-03-18T12:46:00.000+00:002009-03-18T12:46:00.000+00:00Raman la parerea enuntata mai sus. Deplang insa o ...Raman la parerea enuntata mai sus. Deplang insa o lipsa de umor "inpardonabila" ca sa te citez chiar pe tine, frate pastor fara ambitii administrative. (impardonabil parca ar suna mai aproape de adevar)<BR/>Hai ca viata nu se termina la alegeri... Don't worry, be happy!<BR/>Eu mi-am format propriul univers de normalitate, si ma simt foarte bine in el. Iti doresc acelasi lucru si tie. E clar ca nu te balacesti in limonada, dar stii tu, vorba batranilor, daca vrei sa mergi pe ape, tre' sa ai cel putin o medalie la Olimpiada de vara :)<BR/><BR/>ProscrisulAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-33005492461222355302009-03-18T11:35:00.000+00:002009-03-18T11:35:00.000+00:00@adventism: in rest as aprecia foarte mult daca s-...@adventism: in rest as aprecia foarte mult daca s-ar inscrie mai multi pastori la cuvant aici. Continua...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-74316023849679881152009-03-18T11:34:00.000+00:002009-03-18T11:34:00.000+00:00@adventism: afirmatia mea nu are nici o urma de ir...@adventism: afirmatia mea nu are nici o urma de ironie in ea. Si in ceea ce ma priveste este realista. Eu imi doresc sa-i respect pe pastori si slujbasi. Dar sunt si situatii in care iti pierzi respectul. (a se vedea cazul VF si MP si ........).Si mai vreau sa spun ca nu sunt toti in aceeasi oala. In nici un caz. Dar oala e incapatoare si s-au cuibarit destui in ea...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-78140685490597593262009-03-18T09:49:00.000+00:002009-03-18T09:49:00.000+00:00Din nou, n-a fost adus niciun caz în văzul lumii -...Din nou, n-a fost adus niciun caz în văzul lumii - nu s-au identificat nici pastorul, nici biserica în care s-au petrecut cele descrise. Şi nu văd nimic anticreştin în a recunoaşte public că avem unele probleme. Dimpotrivă. Matei 18 nici nu are, technically, de a face cu situaţia noastră, dat fiind că nu tratează cazurile în care biserica însăşi, prin preprezentanţii ei, greşeşte. Cu atît mai mult, Matei 18 nu are nimic a face cu ierarhia adventistă unde trebuie să existe mecanisme statutare de responsabilizare. Altfel, adventismule ;), eşti oricum şi oricînd binevenit pe aici.polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-79037610820539659352009-03-18T09:03:00.000+00:002009-03-18T09:03:00.000+00:00Na, iar am revenit... Îmi dau seama că a fost o gr...Na, iar am revenit... Îmi dau seama că a fost o greșeală că am comentat aici... Nu am făcut-o ca pastor, dar și după ce m-ați dibuit, am zis că poate pot fi de ajutor cu opinia unuia care poate vedea din alt unghi problema... De multe ori greșesc încercând să mă fac înțeles în loc să caut să înțeleg... Așa că renunț la prima variantă și, poate, din când-în-când, o mai încerc pe a doua... Oricum, răspund la ce mi s-a mai scris pentru ca să nu zică cineva că mi-am dat demisia din lipsă de argumente...<BR/>Vă doresc normalitatea!<BR/>@the Dude: Nu sunt de acord cu felul în care vezi aplicarea lui Matei 18...Isus n-a pus condiții de aplicare al lui Matei 18...<BR/>Eu nu am pus pe masă provocarea de a da nume, ci am zis că aș fi preferat asta, deși nu e corect... <BR/>Nu trebuie să fiu acum de acord că dacă 50% din ce scrie articolul e exact ceva trebuie corectat, pentru că am zis atunci că dacă e așa e trist, și acum pot să spun că și dacă 10% e adevărat trebuie luate măsuri.<BR/>@cititoare: cu toată considerația, Matei 18 zice că trebuie să aduci problema în văzul bisericii, nu al lumii... <BR/>Îmi pare rău dacă crezi că sucul este pentru eretici... Sunt eu destul de eretic ca să am obiect de întoarcere... Iar eu am sperat prin propunerea mea să te conving că nu sunt atât de ironic și degrabă jorditor...<BR/>@ghimpe: acum să fim realiști, dacă nu îmi băgam eu coada crezi că erau atâtea comentarii?<BR/>știu că îmi urc lumea în cap dar expresia „pastorii sau slujbasii pe care dorim din toata inima sa-i respectam” e sau ironică sau nerealistă... Cel puțin mie nu mi se aplică...<BR/>@Anonim: mulțumesc pentru urările pentru alegeri? de ce îți dorești să ajungă unul ca mine în conducere? pentru că toți suntem o apă și-un pământ?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-51449571771871437542009-03-18T06:42:00.000+00:002009-03-18T06:42:00.000+00:00@ proscrisul: Şi eu prefer un adventist, fie el şi...@ proscrisul: Şi eu prefer un adventist, fie el şi prezbiter, care gîndeşte altfel decît mine unuia care nu gîndeşte. Dar problema ridicată rămîne: am ajuns să fim definiţi predominant de chestiuni culturale, ca să zic aşa, ceea ce ne conferă cel mult statutul de etnie, nicidecum cel de biserică. Or, ceea ce dă vitalitate unei mişcări religioase nu sînt standardele de viaţă (oricît de corecte şi binefăcătoare), ci mesajul teologic.polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-1999729235968215662009-03-18T02:25:00.000+00:002009-03-18T02:25:00.000+00:00Erik,Imi cer sincer iertare daca te-am ranit. N-am...Erik,<BR/>Imi cer sincer iertare daca te-am ranit. N-am facut-o intentionat, si daca esti sincer cu tine insuti si-ti vei reciti comentariile vei vedea o anume metamorfoza pe care nu mai vreau s-o definesc de teama de a nu te rani (dealtfel a mai fost sesizata si de altii, si sincer imi pare rau ca ai cazut in derizoriu). Eu cand te-am banuit ca ai fi baiat inteligent am facut-o sincer, pe baza unei anumite coerente in argumentarea, altfel murdara, cu care chestionezi eficienta demersurilor de aici. <BR/>Daca vrei sa stii cine sunt, scrie-mi la proscrisul@gmail.com si te lamuresc instant. Faptul ca nu ma identific e unul pur tehnic, nu ca mi-as "proteja" interventiile cu meschina masca a anonimatului.<BR/>In privinta a ceea ce se intampla aici, si pe alte cateva forumuri private si independente, intuitia mea imi spune ca este doar un prim pas dintr-un maraton. Linia de sosire as numi-o normalitate. Asa ca mai e mult pana departe...<BR/>Eu iti doresc in continuare succes la alegeri!<BR/><BR/>Poli, in privinta prezbiterilor care nu mai cred in trinitate, eu as prefera unii de felul asta decat unii care nu stiu efectiv ce cred si de ce anume sunt adventisti (nu de Romania fara indoiala...) Pentru eretici se mai foloseste rugul, pentru nevertebrate... Stii tu ca diferenta dintre genialitate si prostie e ca genialitatea are limite!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-78690759860686722282009-03-17T19:41:00.000+00:002009-03-17T19:41:00.000+00:00Se pare ca nici un subiect nu a trezit atat de mul...Se pare ca nici un subiect nu a trezit atat de multe reactii ca acesta. Nu ma gandesc decat ca treaba e groasa. Si cu cat comentam mai mult cu atat riscul unei reactii in lant e mai mare. Sau poate ca nu. Ce vad eu acum, e ca se comenteaza uneori cu naduf, alteori foarte ,,in tema" si aproape benefic dar si de multe ori de-a dreptul filozofic. Daca nu ne-am ascunde toti in anonimat si ne-am organiza intr-o asociatie, care sa adune actiunile facute ,,pe langa lege" de pastorii sau slujbasii pe care dorim din toata inima sa-i respectam, sa facem inscrisuri oficiale si mai ales sa incurajam oamenii sa vorbeasca despre nereguli sau cand sunt raniti, abuzati, jigniti de mai marii bisericii, atunci intr-adevar s-ar face progrese spre ceea ce biserica ar trebui sa fie. <BR/>Fara un cadru cat de cat organizat, transparent in care cei care ar avea de spus ceva s-o faca fara frica, nu o vor face daca au doar sustinere din umbra ci timid pe la colturi. Iar soapta din colt nu schimba niciodata nimic.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-81307830940584655522009-03-17T12:57:00.000+00:002009-03-17T12:57:00.000+00:00@ adventism: tind să-ţi dau dreptate. Într-adevăr,...@ adventism: tind să-ţi dau dreptate. Într-adevăr, inerţia este una dintre forţele anti-schimbare. Dar eu cred că e nevoie de bună-voinţă pentru a schimba lucrurile. Şi, câtă vreme buna nu există, ce îmi rămâne să cred decât că este reaua?<BR/><BR/>Perfect! Fii aşadar preocupat de etica celor ce predică Evanghelia. Pentru că dacă ar sluji pe Domnul Evangheliei, nu cred că ar avea probleme de etică. Se pare însă că aceia care predică, şi mai fac şi fapte nevrednice de Cel pe al cărui stat de plată sunt, nici măcar nu-şi dau seama de implicaţiile vorbelor/faptelor lor. Eu cred că Biblia e anti-podoabe. Dar pentru UNII, şi nu puţini, din păcate, dintre colegii domniei tale, e dat textul din Matei 18 (care se pare că-ţi place), care chiar recomandă o podoabă pentru pastorii care îşi fac anti-lucrarea: o piatră de moară la gât purtată cu mândrie în adâncul mării. Sincer, iată de ce nu-i invidiez pe pastori... Pentru că dacă este vreo slujbă care n-ar trebui să-şi permită compromisuri, apăi sigur asta este.<BR/><BR/>„Dacă în Matei 18 Isus a fost pentru semitransparență atunci nu avem încotro nici noi... !”, zici tu. Mă văd nevoită să-ţi spun că interpretările voit greşite fac parte din categoria presupunerilor şi sunt, prin urmare, păcat. Isus a fost şi este pentru transparenţă, tu eşti cel care declarai că trebuie să existe o limită şi „pentru asta”. Oare chiar nu se vede că în deja uzatul Matei 18 se indică, în urma unor paşi, aducerea problemei în văzul lumii? Cei care chiar fac asta sunt adesea condamnaţi la ridicat din umeri şi îndemnuri care încep cu „lasă, sora”, „iartă, frate”. Deh, dar dacă nu s-ar mai ocupa cu muşamalizarea, administratorii bisericii ar trebui să se apuce de evanghelizare şi nu ne dorim să se irosească.<BR/><BR/>Merci pentru invitaţia la suc. La urma urmelor, s-ar putea ca demersurile pentru întoarcerea ereticilor pe calea cea dreaptă să fie suportate de conferinţă şi am putea face ca„sucul” cu pricina să intre aici. Mă tem că întâlnirile la masă ori suc sunt menite să „împrietenească” lumea, ceea ce intenţia ta ironică nu lasă a se întrevedea. Şi apoi bătutul oii cu nuiaua călăuzirii spirituale superioare trebuie că e interzis în spaţiile publice.<BR/><BR/>Din nou păcătuieşti nefăcând distincţia între „discursul lălâi şi inconsecvent” şi persoana ta. Eu pot să spun că predica ta a fost „pe lângă” fără să te acuz de inepţie. Oare când vor învăţa pastorii noştri să facă distincţia între om şi faptă? Eu una am făcut-o. Iar dacă ai radiografiat propria-ţi scriitură şi ai observat tu însuţi că nu ai „filtrat”-o prea bine, mi se pare că doar mi-ai confirmat diagnosticul de inconsecvenţă. Cât despre patetism, dacă tu spui asta despre tine, cine sunt eu să te contrazic?<BR/><BR/>Mieluşeaua obraznică :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-34744501671345219472009-03-17T09:51:00.000+00:002009-03-17T09:51:00.000+00:00@ ghimpe: Îmi place pseudonimul ;) Pastorul meu ar...@ ghimpe: Îmi place pseudonimul ;) Pastorul meu are un întreg cazier de "insubordonare". Şi vreau să cred că ar fi procedat la fel, indiferent cine i-ar fi arătat fără urmă de îndoială care este normalitatea. Trebuie să amintesc că a avut de suferit pentru o chestiune de procedură, nu pentru un verdict care nu i-a aparţinut.polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-30477637367517029402009-03-17T09:15:00.000+00:002009-03-17T09:15:00.000+00:00E extrem de laudabil si curajos ce a facut pastoru...E extrem de laudabil si curajos ce a facut pastorul tau. Si este respectat de multi pentru asta. Dar, ar fi facut acelasi lucru daca nu ar fi fost vorba despre tine? Nu, cred ca nu. Din acelasi motiv pentru care nu se implica nici ceilalti in rezolvarea problemelor mentionate in cele 40 de post-uri. ,,sa faca altii...asa s-a spus de curand...ca sunt mai in miezul problemei, de ce sa ma trezesc c-o iau eu inainte si sa risc sa nu ma urmeze nimeni din lasitate"?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-2925473871369131852009-03-17T06:43:00.000+00:002009-03-17T06:43:00.000+00:00@ adventism: :)) dar ŞI ;)@ The Dude: Mă apuc de c...@ adventism: :)) dar ŞI ;)<BR/><BR/>@ The Dude: Mă apuc de croit un post pe cinste. Interesantă observaţia cu lipsa de reacţie a pastorilor. Mie mi se pare o problemă serioasă. Erik tot întreabă cum se poate schimba sistemul. I l-aş putea da de exemplu pe pastorul meu care, cu riscul de a-şi pune în cap şi conferinţa, şi uniunea (şi în cele din urmă cu preţul retragerii calităţii de pastor), s-a solidarizat cu normalitatea. Eu cred că AŞA se schimbă sistemul.polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-21459164569865271362009-03-17T00:27:00.000+00:002009-03-17T00:27:00.000+00:00@poliNu ma supar, cat priveste editarea, uitandu-m...@poli<BR/>Nu ma supar, cat priveste editarea, uitandu-ma fugar la cum am scris mai sus, este mai mult decat necesara..<BR/><BR/>@adventism a scris:<BR/>____________________________________________________ <BR/>cred că ar merita să discutăm odată, noi, internauții, despre etica acestor postări... Pentru că mi-e greu să armonizez <BR/><BR/>Matei 18 cu astfel de articole... Sunt pentru transparență dar trebuie să găsim o limită și aici.<BR/>Se prea poate să fiu „strident subiectiv” dar nu ăsta mi-e scopul. Îmi pare rău dacă am dat impresia că scriu aici ca să pun pe unii la respect, să-mi apăr patul călduț de pastor sau posibilii colegi megalomani.<BR/>Nu joc la cacealma, nu vreau să minimalizez greutatea acuzațiilor de aici, ci sunt supărat că cei care zic că au cărți nu le pun pe masă pentru că le e frică că nu vor mai fi primiți la masă. Și zici că nu se rezolvă așa, dar pe calea astalaltă se va rezolva?<BR/>Nu am de ce să te iert, ci vreau să reformulez până vei găsi că manevra mea nu e manevră și sunt și sincer. Cât despre eleganță și înțelepciune, pentru mine sunt doar aspirații...<BR/>___________________________________________________<BR/><BR/>Om bun, ai apucat ata de capatul in care crezi ca nu pot avea argumente si te tii de el cu toata forta. Pastrand proportiile, as putea da asta drept exemplu Polihronului, ca tot ma intreba mai sus. Adica "Matei 18" si dupa noi potopul. <BR/><BR/>Matei 18 nu poate functiona daca restul normelor de conduita morala/spirituala/administrativa/ce mai vrei tu sunt grav incalcate. Este o norma care nu poate functiona decat in ansamblul organic al normelor crestine (dragoste, iertare, toleranta, preocupare pentru bolnavul spiritual etc. etc.), nu?<BR/>Dar cand increderea enoriasului opresat de liderul lui, este pur si simplu sfaramata de astfel de experiente, a-l pune in aceste conditii sa treaca pentru corectitudine pe la Matei 18 este in multe cazuri cinic, nu ti se pare? Acest exercitiu nu ar fi decat o umilinta in plus. Mai straluceste deci Matei 18 in aceste circumstante?<BR/><BR/>Prin urmare cand invoci Matei 18, fii sigur ca din partea conducerii totul este fara, sau cat se poate de fara cusur. <BR/>Altfel nu te mira ca unii oameni aleg ca ultima instanta Matei 18:17 - prima parte si in unele cazuri si 18:17 - a doua parte. <BR/>Pentru ca de multe ori, doctorii de suflete ai bisericii noastre, cand scriu pe reteta Matei 18:15 par sa uite de panaceul Divin de sub chiar nasul lor, versetele 11 si 12.<BR/>Chiar am sa dau paste aici, pentru ca cei ce citesc sa aiba instant aceasta imagine:<BR/>____________________________________________________<BR/>Matei 18:11-12 11 Fiindcă Fiul omului a venit să mîntuiască ce era pierdut. 12 Ce credeti? Dacă un om are o sută de oi, şi se rătăceşte una din ele, nu lasă el pe cele nouăzeci şi nouă pe munti, şi se duce să caute pe cea rătăcită? <BR/>____________________________________________________<BR/>Prin urmare, o minima autoevaluare a efortului de recuperare, este necesara. Altfel Matei 18:15 se intoarce impotriva celui ce il invoca stirbit de aceste importante sensuri.<BR/><BR/>Sa ma scuzi daca am fost mai abraziv in imaginea cu cacealmaua. Stii bine insa ca interlocutorii tai ar ezita mult pana la a cobora stacheta atat de jos si da nume, locuri, amanunte "picante". De asta am spus ca nu mi s-a parut elegant sa pui pe masa aceasta provocare, stiind oarecum ca nu ti se va raspunde, insa nu pentru motivele pe care le invoci. <BR/>Nu de frica nu pun eu cartile (aka nume) pe masa. Din fericire pe alte meleaguri democratia este democratie chiar si in BAZS, deci libertatea de exprimare/opinie sunt mai fericit protejate. <BR/>Problema este ca discutia numelor nu ar face decat sa creeze o diversiune, impiedicandu-i pe oameni sa vada, atat de obiectiv pe cat poate fiecare fi, problemele cu care pe alocuri ne confruntam ca biserica. <BR/>Prin urmare da, daca discutam despre incompetenta, despre ilegalitate, despre jaf moral, putem sa tragem niste concluzii principiale fara a ne scufunda in obisnuitele balacareli orientale din care nimeni nu mai intelge nimic. <BR/>Repet, imi mentin ideea si recomandarea ca oamenii sa incerce sa-si formuleze cazuri solide. Insa cateodata nu se poate, pur si simplu din cauze "obiective". Si atunci, Internetul devine singura supapa pentru o indreptatita defulare. <BR/><BR/>Nu am inteles din ce scrii ca te-ai tine de scaun sau ca ai incerca sa repari fatada cuiva. Insa nu pot sa nu sesizez, in ceea ce scrii o umbra de protectionism. Mi-ar placea tare mult totusi sa vad ca poti fi de acord ca daca ce s-a intamplat acolo, este si numai 50% exact lucrurile sunt putrede si ceva trebuie corectat.<BR/>Fiindca o alta problema esentiala a sistemului este dupa parerea mea si lipsa de solidaritate a pastorilor. Daca toti ar sta fermi impotriva lucrurilor cu care nu sunt de acord insa nu au curajul opozitiei, am putea vedea o revigorare fara precedent in biserica. Haideti sa ne scuturam nitel de raia asta a lui "asta e...". Ne to scarpinam de cateva zeci de ani insa nu se gaseste nimeni mai curajos sa dea cu niste gaz.The Dudehttps://www.blogger.com/profile/11000546215486157910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-71112747825651797122009-03-16T23:36:00.000+00:002009-03-16T23:36:00.000+00:00Na, dragă gazdă a noastră, dacă tot îți era dor de...Na, dragă gazdă a noastră, dacă tot îți era dor de relaxarea și amuzamentul meu, mi-am revenit:) <BR/>Cred că problema pentru care am devenit ținta distinșilor tăi oaspeți este că mă grăbeam duminică și nu am reușit să filtrez prea bine posibilele înțelesuri ale cuvintelor mele... Și poate și pentru că am fost „deconspirat” ca pastor și s-a înțeles că îmi apăr „colegul”:))<BR/><BR/>@cititoare: eu cred că există două forțe contrare schimbării: inerția și rău-voința... În cazul bisericii din România cred că prima este marea problemă și mult mai puțin a doua... Adică unii oameni se opun îmbunătățirii nu din rea-voință ci pentru că așa au fost obișnuiți... Și „plata” înseamnă să reziști înțelegerii greșite, izolării, ș.a.m.d.<BR/>Sunt mai preocupat de etica celor care predică etica decât a celor care ascultă predicile lor. Doar că dacă îmi vine rândul să le predic nu le pot spune că ei nu au nevoie de etică... <BR/>Dacă în Matei 18 Isus a fost pentru semitransparență atunci nu avem încotro nici noi...<BR/>Nu internetul e masa... Internetul e televizorul care transmite meciul de poker...<BR/>Cu exegeza acelui „și” m-ai cucerit de tot:) Iar când mi-ai catalogat dizertația lălâie :)) m-am hotărât să te invit la un suc... Dacă treci prin Timișoara sau Arad dă-mi de veste... Sunt unii care ne-ar plăti sucurile numai să asiste la spectacolul întâlnirii față în față a păstorului patetic cu mielușeaua obraznică:))<BR/><BR/>@ polihronu: e minunat dacă s-a făcut asta... te-ai oprit cam brusc cu ȘI-urile;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-27679717585089228132009-03-16T22:51:00.000+00:002009-03-16T22:51:00.000+00:00@ The Dude: Agreezi ideea de a transforma unele co...@ The Dude: Agreezi ideea de a transforma unele comentarii într-un post de prima pagină? Fac eu selecţia şi editarea, dacă nu te superi :)polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-9966307968696940642009-03-16T22:49:00.000+00:002009-03-16T22:49:00.000+00:00@ adventism: Matei 18 zici. În post se spune clar ...@ adventism: Matei 18 zici. În post se spune clar că pastorul a fost confruntat, ba chiar cu martori, dar că şi-a văzut implacabil de treabă. Ştiu la ora asta că s-a făcut o sesizare la conferinţa cu pricina.<BR/><BR/>@ alteritas: Mă gîndisem şi eu la asta. Mă bucur că nu sînt singurul.<BR/><BR/>@ cititoare: Cred că Erik e ŞI sincer, ŞI bun, ŞI drept :)polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-8193050694282672412009-03-16T22:36:00.000+00:002009-03-16T22:36:00.000+00:00@Adventism (de România), am şi eu o întrebare: de ...@Adventism (de România), am şi eu o întrebare: de ce crezi oare că sunt puţini, ba chiar "foarte" putini, spui tu, cei care sunt gata să şi "plătească pentru îmbunătăţirea lucrurilor"? Ăăă... Poate tocmai pentru că ştiu că urmează să plătească dacă fac şi cel mai mic demers în direcţia dorită?<BR/><BR/>Etică... Preocupare pentru etica unor commenturi, care va să zică, prin deducţie logică, eşti mai puţin preocupat de etica şi deontologia celor care ar trebui să păstorească "internauţii" (cosmonauţii?!) care îşi dau cu părerea. Mi se pare doar mie că strecori ţânţarul, înghiţind cămila?<BR/><BR/>"Sunt pentru transparenţă, dar trebuie să găsim o limită şi aici". Aşadar, eşti pentru semitransparenţă. Zi aşa!<BR/><BR/>Strident subiectiv! Patul călduţ. Colegi megalomani. Da, da, da!<BR/><BR/>Te cam contrazici. Ba te superi că se pun "cărţile"/informaţii-nemulţumiri-plângeri pe internet, ba te superi că (nu) se pun cărţile pe masă. <BR/><BR/>"Sunt şi sincer". Aici te cred, mai ales datorită acelui ŞI, care dă cu totul altă conotaţie propoziţiei, una mai adevărată. Eşti şi sincer, şi...<BR/><BR/>"Cât despre eleganţă şi înţelepciune, pentru mine sunt doar aspiraţii". Cireaşa de pe tortul amar al unei dizertaţii lălâi şi lipsite de consecvenţă... :( <BR/><BR/>@The Dude: Scrii cursiv şi întrebările tale sunt pertinente. Ştiu că acesta nu e un forum, dar commenturile tale ar merita să apară drept postări. Keep up the good job!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-82977856119490600782009-03-16T22:31:00.000+00:002009-03-16T22:31:00.000+00:00Încerc și eu niște răspunsuri:1. Și-o pierde dacă ...Încerc și eu niște răspunsuri:<BR/>1. Și-o pierde dacă nu va reuși să treacă peste problema asta... Altfel, s-ar putea să ajungă vecin cu Luther...<BR/>2. Asta n-am înțeles-o... Poate dai un exemplu care să ajute și punctele mele de IQ...<BR/>3. Nici întrebarea asta nu mi-e clară... Ce înseamnă în accepțiunea ta sistem administrativ?<BR/>4. Resorturile sunt apelarea la nivelul imdediat superior...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-33407960267468529892009-03-16T22:16:00.000+00:002009-03-16T22:16:00.000+00:00Cred că vreo două din comentariile lui The Dude (s...Cred că vreo două din comentariile lui The Dude (sau măcar fragmente din ele) despre frică ar putea trece la vedere, drept postare de la cititori. Cu acordul lui, desigur. :)<BR/>Îs acolo cîteva idei care merită vizibilitate și poate o dezbatere separată. Nu știu cîți dintre cititori revin asupra comentariilor de la postările mai vechi.alteritashttps://www.blogger.com/profile/00000767584723332768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-32201404514447090122009-03-16T22:10:00.000+00:002009-03-16T22:10:00.000+00:00Scuze că am dispărut ca... @Anonim: mulțumesc pent...Scuze că am dispărut ca... <BR/>@Anonim: mulțumesc pentru șansa ce mi-o dai să demonstrez o inteligență aproape de medie...<BR/>Eu am vrut să evidențiez un singur lucru: că sunt foarte puțini cei care sunt gata să și plătească pentru îmbunătățirea lucrurilor.<BR/>Mă rănești când mă acuzi că amestec lucrurile premeditat și am „unde” de perversitate dar îmi dau seama că nu cunoști prea multe despre mine dacă îmi dai șanse la alegeri. Apropo, viteazule, de ce ești anonim?<BR/>@The Dude: cred că ar merita să discutăm odată, noi, internauții, despre etica acestor postări... Pentru că mi-e greu să armonizez Matei 18 cu astfel de articole... Sunt pentru transparență dar trebuie să găsim o limită și aici. <BR/>Se prea poate să fiu „strident subiectiv” dar nu ăsta mi-e scopul. Îmi pare rău dacă am dat impresia că scriu aici ca să pun pe unii la respect, să-mi apăr patul călduț de pastor sau posibilii colegi megalomani. <BR/>Nu joc la cacealma, nu vreau să minimalizez greutatea acuzațiilor de aici, ci sunt supărat că cei care zic că au cărți nu le pun pe masă pentru că le e frică că nu vor mai fi primiți la masă. Și zici că nu se rezolvă așa, dar pe calea astalaltă se va rezolva?<BR/>Nu am de ce să te iert, ci vreau să reformulez până vei găsi că manevra mea nu e manevră și sunt și sincer. Cât despre eleganță și înțelepciune, pentru mine sunt doar aspirații...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-38116806591274356852009-03-16T18:30:00.000+00:002009-03-16T18:30:00.000+00:00Nu ştiu exact la ce fel de chestiuni de interpreta...Nu ştiu exact la ce fel de chestiuni de interpretare te referi. Poate ar ajuta să discutăm pe exemple. Ştim, probabil, amîndoi situaţii în care sînt toleraţi prezbiteri care nu cred în trinitate, în timp ce sînt excluşi membri care au o grilă aparte de lectură a profeţiilor. Din păcate, senzaţia mea este că teologia a căzut de multă vreme într-un plan inferior aspectelor de stil de viaţă. Eşti mai repede exclus pentru că fumezi decît pentru că aberezi.polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.com