tag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post7733548039475432551..comments2023-04-06T12:15:33.348+01:00Comments on ex-Adventist de Romania: Fricţiuni teologice III - o poveste porcinăUnknownnoreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-10949988694398061122010-07-20T12:14:11.593+01:002010-07-20T12:14:11.593+01:00Profesore Laiu, eu tot nu pricep de ce va adresati...Profesore Laiu, eu tot nu pricep de ce va adresati cu "ma tem ca te-au castigat unii dintre acestia", cand e vorba de cei ce sunt "la varsta distractiilor"! Si faceti asta cu toti care indraznesc sa gandeasca. De ce, profesore?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-28590020816026657732010-07-20T10:07:23.309+01:002010-07-20T10:07:23.309+01:00Tocmai ca "descrierea faptelor" nu lasa ...Tocmai ca "descrierea faptelor" nu lasa loc la ironie. Eu nu am spus nimic despre "akathartos" in NT, ci doar despre uzul lui in evanghelii (unde este exclusiv demoniac). De altfel, urmatoarea "frictiune" tocmai despre Fapte 10 este. Si de ce, ma rog, era demonul din Luca 4:33 curat? Doar pentru ca mergea simbata la biserica?polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-38838366624015379672010-07-20T09:36:30.812+01:002010-07-20T09:36:30.812+01:00Ai dreptate în ce priveşte natura "necurată&q...Ai dreptate în ce priveşte natura "necurată" a regiunii Decapolis. Nici Galileea nu era prea curată. Dar s-ar putea să ai dreptate că stăpânii porcilor erau neevrei. Este mai plauzibil. <br />Cât priveşte "afinitatea" demonilor, despre care scrisesem, am contat pe faptul că eşti în stare să observi ironia. Nu m-am gândit la o afinitate naturală a demonilor, sau la vreo preferinţă a lor, ci la o afinitate pe care o creează ironia descrierii faptelor, aşa cum ai observat şi tu. <br />Cât priveşte afirmaţia ta că în NT numai demonii sunt numiţi akathartoi, se vede că ai tu ceva de spus cu asta, ...Sper sincer că a fost doar o scăpare.<br /><br />În FA 10:14(cărnuri necurate); FA 10:28 (oameni necuraţi -- figurat); FA 11:8 (cărnuri necurate); 1Cor 7:14 (copiii celor necredincioşi); 2Cor 6:17 (necurăţia ca specific păgân); Ef 5:5 (în sens moral şi fizic -- cineva care practică necurăţia); Ap 17:4 (potirul cu învăţături şi practici religioase necurate necurate); 18:2 (animale necurate ca simboluri ale demonilor). <br /><br />Pentru distracţia ta, fiindcă eşti la vârsta distracţiilor, după Luca 4:33, ar exista şi draci curaţi... Mă tem că te-au câştigat unii din aceştia.F G Lhttps://www.blogger.com/profile/01061115450576773095noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-71002898924110112852010-07-16T22:20:15.206+01:002010-07-16T22:20:15.206+01:00"În toţi cei trei sinoptici, ideea "tran..."În toţi cei trei sinoptici, ideea "transferului" la porci le aparţine demonilor, dar nu este decît o soluţie în disperare de cauză (nicidecum o delectare anticipată voios). Ei fac tot posibilul să rămînă "în zonă" (Marcu 5:10), să nu ajungă "în abis" (Luca 8:31).<br /><br />"Doară, în sistemul mozaic, fix un animal curat (un ţap) era folosit pe post de transportor pentru toată necurăţia unui an de zile".<br /><br />Cat de clare sunt lucrurile acum. Multumesc Poli!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-88777178293788969262010-07-16T20:52:47.594+01:002010-07-16T20:52:47.594+01:00He, he! Smack on the money! :)He, he! Smack on the money! :)polihronuhttps://www.blogger.com/profile/14307408733056671425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1301336923612989829.post-21892864079379227812010-07-16T17:23:48.254+01:002010-07-16T17:23:48.254+01:00Odata, Iisus a facut sa se usuce un smochin. Proba...Odata, Iisus a facut sa se usuce un smochin. Probabil ca daca smochinele ar fi kosher, n-ar fi facut acest gest. ;)neuro-nulhttps://www.blogger.com/profile/02333905701680828658noreply@blogger.com