sâmbătă, 31 decembrie 2011

Teologie şi sexualitate

Veţi fi remarcat schimbarea la faţă a blogului. Da, vrea să sugereze trecerea mea la the dark side :) Nici vorbă, e doar un mod de a marca o altă dată arbitrară - aceea a începutului de an. Tuturor cititorilor mei, mai vechi, mai noi, sănătate!

Am avut ieri plăcerea să aflu că un fost coleg de seminar (la cernicana ITA mă refer) a început recent un blog ateist. Îi urez minte limpede şi inimă mereu bună! Şi, cu ocazia asta, fac cu ochiul către cititorii mei atei care, dintr-un motiv sau altul, mai frecventează încă biserici creştine :)

Am ales să dedic această postare aniversară unui subiect pe care l-am mai vizitat, în treacăt, în trecut - confluenţa dintre teologie şi sexualitate. În primul rînd, mă raliez acelor voci (cum ar fi cea a defunctului Christopher Hitchens sau a vivacelui Stephen Fry) care susţin că biserica catolică este, măcar prin dictatele ce interzic contracepţia, o organizaţie criminală. Poate părea paradoxal, ştiu. Dar încă mor oameni din cauza ignoranţei manipulate religios, încă se nasc copii nedoriţi într-o lume şi-aşa aglomerată. Despre faptul că romano-catolicismul condamnă homosexualitatea în timp ce muşamalizează decenii de abuz sexual de minori nici nu mai vorbesc.

Am pomenit la un moment dat de "mistica himenului". Celor care vor să afle mai multe despre istoria culturală a virginităţii acest link le poate servi drept excelent punct de plecare. Un caz special de teologie a himenului găsiţi aici. Şi extrem de utile informaţii medicale despre mitologia primului contact sexual aici.

Veţi fi auzit deja că raiul islamic îi promite credinciosului 72 de fecioare. Ceea ce probabil nu ştiţi este că cel puţin un comentator medieval al Coranului, Jalaluddin Al-Suyuti, susţinea virginitatea perpetuă (cvasi-marianică) a celor 72 de femele celeste. În plus, cerul lui îi garantează credinciosului o veşnicie priapică. Apetisant, nu?

În fine, e bine de ştiut că, în ciuda faptului că prepuţul lui Isus şi-a făcut de-a lungul timpului apariţia, ca relicvă, în diferite locuri din lume (uneori în mai multe simultan), în secolul XVII acesta se afla în cer. În De praeputio Domini nostri Jesu Christi diatriba, Leo Allatius, bibliotecar la Vatican, susţinea că recent descoperitele inele ale lui Saturn nu erau altceva decît celebrul prepuţ.

2 comentarii: