luni, 6 septembrie 2010

Toamnă cu cîntec

Au trecut vreo două săptămîni de la ultima postare. Ce săptămîni! Ce răsfăţ!

În primul rînd, Myo a terminat de tradus un celebru articol al lui Fred Veltman despre cărţile lui EGW. Înţeleg că nu e muncă de pionierat. Dar, spre deosebire de "ediţia" românească anterioară (cu circulaţie restrînsă), ediţia lui Myo e în văzul lumii. Prima parte aici, a doua aici. Tot în primul rînd, Myo şi-a redescoperit zilele astea pasiunea pentru rafinament culinar. Spre deosebire de traducerile ei, o să am grijă ca producţiile ei gastronomice să aibă o circulaţie cît mai restrînsă :)

În al doilea, am avut acum o săptămînă, timp de 24 de ore, acces la arhiva de concerte a Filarmonicii de la Berlin. Evident, am profitat la maxim - am văzut vreo 10 concerte, de la Recviemul german de Brahms la Recviem pentru un tînăr poet al lui Bernd Alois Zimmermann, trecînd prin compozitori atît de diverşi pe cît pot fi Mozart şi Sofia Gubaidulina. Imediat după aceea, am descoperit, printr-un bun amic pianist, medici.tv - m-am delectat mai ales cu înregistrările de la Verbier de anul acesta (nu rataţi Yuja Wang, Adam Laloum, Kit Armstrong, Niholas Angelich si - clar - Evgeny Kissin). Tot mai multe orchestre celebre devin tot mai prezente online. Vă încurajez să vizitaţi, de exemplu, Orchestre de Paris unde, în arhivă, găsiţi acest fragment cu Karajan la pian (alături de, irecognoscibil, un Eschenbach tînăr şi pletos).

În fine, am debutat pe Oxigen2. Fiţi pe pace, mai am multe să vă spun şi aici :) Toamnă frumoasă tuturor!

8 comentarii:

  1. Poli, explica-mi si mie, te rog, de ce editia romaneasca anterioara a fost cu circulatie restransa? Era doar pentru pastori?(E vorba de articolul lui Fred Veltman.)

    RăspundețiȘtergere
  2. ma bucur ca sunteti bine, si va bucurati de clipe bune in lumea reala. un hug de la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Salutari virtuale pentru realii care sinteti :)

    RăspundețiȘtergere
  4. "Conferinţa Generală a Adventiştilor de Ziua a Şaptea a sponsorizat o investigaţie aprofundată asupra modului în care Ellen White a folosit alte surse literare când a scris Hristos Lumina Lumii."

    "De la debutul studiului şi pe parcursul său m-am confruntat cu întrebări referitoare la concluzii. Ce crezi că veţi descoperi? Veţi putea raporta rezultatele studiului fără să vă pierdeţi dreptul de a fi pastori? Va face biserica publice descoperirile? Ţi-ai schimbat modul în care o vezi pe Ellen White? Mai crezi că a fost inspirată?"

    "Deşi nu am toate răspunsurile la întrebările care se ridică privitor la scrierile lui Ellen White, credinţa mea în inspiraţia ei nu este afectată într-o măsură prea mare. La urma urmelor, nu avem toate răspunsurile nici cu privire la întrebări referitoare la textul Scripturii."

    Este de apreciat sinceritatea lui Fred Veltman si raspunsul lui la intrebarea:" Personal, credeti ca EGW a fost un mesager inspirat al Domnului?"

    Multumesc myo pentru materialul tradus.
    (vreau sa cred ca cercetatorul este inca pastor)

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca mai traieste, e cel mai probabil pensionar.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ascult cu placere prima melodie ,cea cu LISZT. Multumesc pentru cantec (cu toamna cu tot)

    RăspundețiȘtergere