vineri, 27 martie 2009

Lucră(tu)rile II

Şi cum vă spuneam, pînă la apus de soare am scris "pe curat" comitetul comunităţii. Sabatul următor, lucrurile s-au desfăşurat legal. Am completat listele cu toate ajutoarele departamentelor (nici că mai conta pentru pastor cine sunt ei) şi am ajuns la ultima slujbă din comunitate: dirijorii.

Aici, luptă mare. Pastorul a cerut ca dirijorul actual să fie dirijor-ajutor, unul din motivele invocate de el fiind că acesta este... lăutar. Apoi, că lumea vorbeşte... Am intervenit, cum îmi fusese obiceiul şi prima dată: "Dacă se vorbeşte, noi sîntem de vină" - noi vorbim, şi o facem intenţionat, ca să creăm o altă imagine decît realitatea. Sîntem experţi la asta... Cert este că s-a făcut aşa cum a dorit pastorul: A a fost propus dirijor prim, B dirijor ajutor (care o fi fişa de post pentru unul şi pentru celălalt?).

Dar, în sabatul cu pricina, cele două dirijoare erau cu tinerii în altă comunitate. S-au prezentat la comitet soţii lor, rugîndu-l pe pastor să stea de vorbă cu ele. Nici o reacţie. Unul dintre ei şi-a sunat soţia şi ea a venit val-vîrtej la comitet. Era prea tîrziu, listele fuseseră votate. A venit fata necăjită şi a spus ce avea de spus, dar pastorul meu spune pentru ultima dată: "Acum sîntem la masă"...

Şi ca să vă fac să zîmbiţi puţin, au venit tot atunci la contestaţii... copiii, pentru un lider EXPLO. Nimeni n-a luat în seamă contestaţia lor, doar erau nişte copii. Mai mult, ei au ridicat amîndouă mîinile la întrebarea "cine este contra". Eu i-am felicitat - văd peste timp, daca va mai fi timp, că generaţia lor ar putea să schimbe cîte ceva.

PS La sesizarea mea n-a răspuns decît trezorierul. La uniune, nimeni. Am sunat pe secretarul uniunii şi mi-a zis că lucrurile se rezolvă la conferinţă. Normal, nu? Am sunat la preşedintele nostru, mi-a promis că va sta de vorbă cu angajatul lui... Aştept.

7 comentarii:

  1. Asteptam si noi. Daca nu se intampla nimic, poate ar trebui sa-i amintim pastorului cu pricina ca ar trebui sa fie ultimul care sa ridice piatra.
    Va urma asadar.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1.Lautarii sint adeseori, se stie, mici genii fara patalama dar cu multa experienta. Ar trebui, deci, sa fie un compliment.

    2. "Baronismul" este viciu national in Romania. De ce ar trebui sa fie altfel la adventisti? (las pe fiecare sa raspunda)

    3. Cit despre "lumea vorbeste"...scena e alta, de fapt. E o piata goala, cu urme pe nisip, in care doar o persoana a mai ramas framintind o piatra. Sa fie din cauza mustelor care mai bintuie pe la palarie?

    p.s. pentru eventualii curiosi, nu, nu fac parte din acea comunitate, nu sint nici macar din zona.

    RăspundețiȘtergere
  3. "Pastorul a cerut ca dirijorul actual să fie dirijor-ajutor, unul din motivele invocate de el fiind că acesta este... lăutar." Cunosc un pic biserica in culpa si nu stiu daca dirijorul nou numit are studii muzicale sau este tot un lautar dar cu state mai vechi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Lautar, ne-lautar. Sa dea drumul la muzica.

    RăspundețiȘtergere
  5. de ce o trebui sa fie......... dirijor si ajutor de dirijor?...........doar asa ca sa fie satisfacut pastoru..............acela.de fapt dupa cite inteleg eu alegerile au cam fost facute dupa bunul sau plac......probabil ca e un......... conformist;"asa trebuie sa iasa!" ca noi astialalti daca nu suntem ca el,..............ca pastoru...........suntem nonconformisti.hm n-ar fi mai bine sa se uite fiecare in ograda lui?

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Anonim: Nu sînt cam multe puncte-puncte în comentariul tău? :) Nu sînt sigur că înţeleg unde baţi. Problema nu era (non)conformismul, ci abuzul de putere - pastorul supravegheaza în mod normal desfăşurarea corectă a alegerilor, nu îşi impune preferinţele. Iar acest abuz este fix în grădina noastră.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Anonim Este numai normal sa existe un dirijor si un ajutor. Interesant e doar criteriul de atribuire a celor doua functii, celor doua persoane.

    RăspundețiȘtergere